Project omschrijving

Ontstaan 3D as a Service

Door de jaren heen hebben wij veel mooie 3D-presentaties mogen maken voor onze klanten. Altijd vanuit een bepaalde vraag van de klant en een creatieve en meedenkende interpretatie vanuit onze kant om zo goed mogelijk te anticiperen op de gestelde doelen.

Vanwege successen die behaald werden (bv. op een beurs of in de showroom) werden deze presentaties vaak uitgebouwd naar andere platformen, zoals web, mobile, AR/VR etc.
In sommige gevallen moesten we hiervoor een model opnieuw optimaliseren, omdat dit een andere code behoeft. Om deze reden zijn we intern al onze platformen en software gaan verbinden d.m.v. slimme koppelingen die met één en hetzelfde 3D-model, de 3D-Master, kunnen werken.

Dit creëert een mogelijkheid waarin eenmalig (!) een model wordt ingeladen voor een bepaalde applicatie, waarna deze op een later moment opnieuw gebruikt kan worden voor een andere wens. Denk hierbij aan het maken van beeldmateriaal, zoals renders (afbeeldingen) of animaties (video), maar ook interactieve online presentaties, configuratoren of misschien wel AR/VR door middel van een bril.

200108_3DaaS_model_V1

 

Toegevoegde waarde

Veel maakbedrijven in de technische sector werken tegenwoordig met 3D, met de bekende voordelen. We zien echter dat veel van deze bedrijven zich beperken tot het gebruik in de Ontwerpende en Engineering fase, waarna deze in de ‘kast’ gaat tot de volgende update.

Bij Letink maken wij applicaties op basis van deze 3D-modellen, die we geschikt maken voor Sales en Marketing doeleinden. Dit zijn applicaties die het uitleggen en presenteren van uw product altijd en overal mogelijk maakt.

Dit kan door het product 1:1 te projecteren op de locatie waar u bent, door middel van augmented reality, of door een configurator op te starten, die alle mogelijkheden en werkingsprincipes van het product haarfijn laat zien.
Soms nog mooier dan in de werkelijkheid, aangezien we in 3D zaken kunnen weglaten of juist toevoegen, die het principe zo optimaal mogelijk laten zien.

Naast een creatieve uiting, brengt het systeem ook andere voordelen met zich mee, waaronder:

  • Kosten- en tijdsbesparend: De doorlooptijd is vele malen korter, omdat alles digitaal gebeurt. Dit drukt de kosten ook enorm ten opzichte van van traditionele methoden met bv. foto of video.
  • Kwaliteit: Digitale modellen zijn gemakkelijker te beheren en up-to-date te houden dan traditionele methoden. De ‘digitale’ studio staat altijd klaar en is niet gevoelig voor invloeden van buitenaf.
  • Flexibiliteit: Doordat alles bij ons op kantoor gemaakt kan worden, zijn wij niet afhankelijk van externe factoren. Hierdoor kunnen wij snel (vaak al binnen een dag) de gewenste beelden of uitingen gereed maken. Een uniek beeld voor een (potentiële) klant is daarmee snel en betaalbaar.

RAAK GEÏNSPIREERD

3-trapsraket

Het omzetten van een online bezoeker naar een geïnteresseerde, potentiële klant gebeurt doorgaans volgens onderstaande Drietrapsraket. Wij hebben applicaties ontwikkeld die uw product gaandeweg dit proces kunnen bijstaan in het interesseren van de bezoeker om naar de volgende stap te gaan. Het keyword hier is ‘interactie’, wat inhoud dat de bezoeker kan interageren met uw product en dus zelf ‘in charge’ is wat hij of zij op dat moment te zien krijgt. Dit stukje ‘zelf doen’, maakt dat de gebruiker langer geïnteresseerd is om verder te kijken.

 

Fridge_funnel_chart_Working3-300x264


Awareness (bewustzijn van het product)
Deze content moet de bezoeker triggeren en daarmee laagdrempelig en makkelijk te begrijpen zijn. We gebruiken hier doorgaans een 3D-animatie (video) van uw product van maximaal 30 seconden. Deze informatie moet vooral aantrekkelijk zijn en de aandacht trekken. We stimuleren hier een call-to-action, wat een klik naar uw website zou kunnen zijn.

Consideration (overweging om contact op te nemen)
Eenmaal op de website (of een ander platform) zijn we meer in control wat we kunnen laten zien. Dit is namelijk een locatie waar we zelf de content kunnen bepalen en ook wat verder kunnen gaan in het stukje ‘interactie’. We maken een basis product presentatie, waar de klant haar input kan geven over wat hij of zij wil zien, om vervolgens het product zélf te bekijken en te onderzoeken door middel van gekoppelde stukjes informatie. Op deze manier proberen we zo snel mogelijk bij dat stukje informatie te komen die de bezoeker doet triggeren om contact op te nemen.

Conversion (conversie, ofwel omzetting naar een klant)
Er komt een aanvraag binnen bij uw bedrijf, waarin een geclassificeerde klant aangeeft in welke stukje informatie hij of zijn interesse heeft. Er kan dan dus door de juiste persoon contact op worden genomen met de juiste voorbereiding. Deze voorbereiding kan opnieuw een interactieve 3D applicatie zijn, echter nu gevuld met meer en gevoeligere informatie. Dit omdat er een vertegenwoordiger van het bedrijf aangesloten is en deze content op zijn systeem houdt (of dit nu via een online call is of fysiek op locatie). In deze presentaties staan bijvoorbeeld werkingsprincipes, unieke functionaliteiten, productie-cijfers, etc. Alles wat een klant mag weten, maar de concurrent bijvoorbeeld niet. Vanaf dit moment neemt de traditionele sales funnel het over en kun je een offerte opmaken voor de klant.

maak uw 3D-presentaties gereed voor digitale en online presentatie
case 1

Niverplast

Niverplast is een belangrijke speler in de wereld van verpakkingsmachines over de hele wereld. Rond deze periode zouden zij op de Interpack beurs in Hannover staan voor o.a. de lancering van hun nieuwe machine.
Hiervoor hebben wij een applicatie mogen bouwen om de machine op de beurs (maar ook daarna) werkend te kunnen laten zien d.m.v. Augmented Reality, onze zogenaamde AR Object Placer.

Omdat de beurs i.v.m. Covid-19 is uitgesteld naar 2021, heeft Niverplast besloten de beursstand in de werkplaats in Nijverdal op te bouwen en deze live te delen met geïnteresseerden. Naast de beleving van de stand, willen ze natuurlijk ook de technische principes van de machines laten zien. Omdat het filmen van de binnenkant van een werkende machine niet altijd kan, hebben wij het bestaande 3D-model omgezet naar een online web-versie die interactieve besturing van de machine mogelijk maakt. De gebruiker is in control om zijn of haar informatie-behoefte in te vullen.

Onderstaande video is een opname van iemand die de tool gebruikt. Let op de cursor die de animatie aanstuurt. Of probeer de lite-versie zelf via de onderstaande knop!

3D WEB-ANIMATIE T.B.V. EEN ONLINE PRODUCT LAUNCH

Probeer het zelf via
onderstaande knop!

VERKEN HET PROTOTYPE VAN ONZE
NIEUWE 360 WEB-VIEWER

PROTOTYPE!
case 2

IHI Hauzer

IHI Hauzer maakt machine die plasma-coatings aanbrengen op allerlei producten. Ook zij hadden een product launch gepland staan die omwille van de huidige tijd is omgezet naar een online webinar waar live het bedrijf en de nieuwe machine gepresenteerd worden. De webinar software was goed geregeld, echter mistte nog een onderdeel waar ‘live’ het 3D-model getoond kon worden om het verhaal te ondersteunen en dus hebben wij hier onze expertise mogen inzetten..

Ook konden er nadien vragen worden gesteld, waar het 3D-model kon worden gebruikt om uitleg te geven hierover en is de software beschikbaar voor collega’s om in te zetten tijdens video-calls. Voor Hauzer zal het geoptimaliseerde 3D-model tevens ingezet worden voor een AR-applicatie, die met de account managers de wereld over kan voor het optimaal tonen van de machine, zonder deze bij de hand te hebben.

Onderstaande video is een opname van iemand die de tool gebruikt. Let op de cursor die de animatie aanstuurt. Wil je een demo om zelf te ervaren hoe de software werkt, kun je altijd contact opnemen via de informatie onderaan deze pagina.

LOKALE 3D-PRESENTATIE, GEPRESENTEERD VIA EEN WEBINAR

Meer weten?

CONTACT OPNEMEN!
case 3

DJM Food processing

DJM maakt Vacuum-vorm machines voor de voedselverwerkend industrie. Ook zij liepen door Covid-19 tegen problemen aan met communicatie naar afnemers in het buitenland. Enerzijds om de werking uit te leggen en anderzijds om storingen op te kunnen lossen: ‘’platte tekeningen of foto’s voldoen dan doorgaans niet’’.

Om die reden hebben wij een tool ontwikkeld die ‘vrij’ door de machine heen kan om te presenteren wat bedoelt wordt. Tevens zijn de meest voorkomende vragen (FAQ) opgenomen als standaard animaties die aangeklikt kunnen worden en onderweg aanvullende info opgevraagd kan worden.

Onderstaande video is een schermopname uit deze tool. Je ziet hier een geselecteerde animatie die de stroom van het product laat zien.

INTERACTIEVE 3D-PRESENTATIE VOOR INTERNATIONALE UITLEG EN SALES

contact

Neem contact op met Dave.

Dave Letink

DIRECTEUR

meer nieuws?

VOLGENDE NIEUWSBERICHT