De mogelijkheden van mobiele apps
Applicaties toegewijd aan een bepaald doel binnen jullie organisatie, welke door middel van mobiele apparaten altijd en waar dan ook ingezet kunnen worden. Â
- Via de publieke App Stores, of in eigen beheer via Private Distribution
- Controle over content en gebruikers via een back-end systeem
- Inzicht in het gebruik via Analytics tools
- Presentatie aan wie, waar en wanneer dan ook, door offline opties


Mobiele apps

Door de opslag en caching optie op mobiele devices, kunnen gebruikers algemene informatie bewaren op hun device. De gebruiker krijgt naar mate van tijd het gevoel van de app voor hem/haar persoonlijk gemaakt is. Gebruikers hoeven niet steeds opnieuw in te loggen, (bestel)gegevens hoeven niet elke keer opnieuw opgevraagd te worden en alleen relevante data wordt prominent kenbaar gemaakt aan hen waardoor nieuwe suggesties afhankelijk van zijn/haar profiel gepromoot worden.
naar een advies op maat
Mobiele apps kunnen bepaalde hardware functies gebruiken die mobiel of tablet uniek zijn. Deze functie maken mobiele apps er krachtig in gebruik. Hieronder hebben wij enkele van de meeste gebruikte functies en hun toepassingen voor u op een rijtje gezet:
- Camera functie (voor foto upload en Augmented Reality)Â
- NFC (voor korte afstand dataoverdracht tussen verschillende device types)Â
- GPS lokalisering (voor het aansturen van functies o.b.v. de locatie van de gebruikerÂ
- Deelfunctie (content delen met contacten via ander beschikbare apps, zoals mail, facebook, whatsapp, teams, etc.)
- (Push)notificaties (houdt uw gebruiker op de hoogte van nieuwe informatie uit uw app door meldingen naar het beginscherm van de telefoon te sturen)
- Microfoon (activeer onderdelen/functies in de app door spraak-gestuurde opdrachten of neem persoonlijke berichten op)Â


Wanneer u een applicatieaanvraag bij ons doet, gaan wij eerst kijken wat het doel en de doelgroep van de gewenste applicatie zal zijn. Ondanks dat onze apps responsive zijn, zal er altijd één device soort centraal staan in de ontwikkeling en gebruik van gebruikersflow. Hierbij is het belangrijk om te weten welke hoofdfuncties er in komen en die de applicatie gaat gebruiken. Daaruit kunnen wij een voorstel doen welk type device (mobiele telefoon of tablet) centraal moet staan. Zo heeft een tablet het voordeel van een groter scherm en wordt gemakkelijker in een liggende stand gebruikt (goed voor het weergeven van apps met grote 3D machines), echter heeft niet iedereen een tablet in huis liggen. Een mobiele telefoon heeft een kleiner scherm die meestal in een staande positie gebruikt wordt. Tevens is een mobiele telefoon tegenwoordig onmisbaar en dus altijd bij de hand.
- Altijd bij hand hebben
- Device unieke voordelen kunnen benutten
- Kan gemakkelijk gepersonaliseerd worden gemaakt
- Sneller te benaderen (geen zoek-, laad- of inlogtijden)
- Ondersteuning van uw marketing, sales en trainingen.
- Met of zonder internet.
- Onderweg al uw content tot uw beschikking.
- Neem uw klant op locatie mee door, langs en in uw producten.
- Geen zware mappen of boeken meer onder de arm, alles op 1 device.
- Multi platform. Op het kantoor op uw pc, tijdens een klant bezoek op uw tablet en tijdens een feestje op uw telefoon. U heeft uw producten altijd bij de hand.
- Altijd de kans om uw content te delen met anderen.
- De kans om uw content te laten zien op de juiste locatie. Product uitleg in de werkplaats of een training doormiddel van AR.
